ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

علل ایجاد جوش و روتین مراقبت از پوست جوش دار یا مستعد جوش

فروشگاه نیکرخ
21 فروردین 1403
11 دقیقه زمان برای مطالعه
روتین مراقبت از پوست جوش دار یا مستعد جوش
4.7/5 - (4 امتیاز)

جوش یک مشکل شایع است که می‌تواند موجب آسیب به پوست شده و نیز باعث کاهش اعتمادبه‌نفس شود. برای رفع این مشکل، داشتن یک روتین مراقبتی مناسب و رعایت مواردی، بسیار مهم است. در این مطلب، به بررسی بهترین روش‌ها و محصولات برای مراقبت از پوست مستعد به جوش می‌پردازیم و راهکارهای مفیدی را ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید پوستی سالم و بدون مشکل داشته باشید.

 

پوست مستعد به جوش و ویژگی‌های آن

پوست مستعد به جوش معمولا دارای چربی زیاد و پوسته‌های مرطوب است. افرادی که پوست مستعد به جوش دارند، ممکن است مشکلاتی مانند جوش‌های سیاه، جوش‌های سفید، التهاب‌های پوستی و پوست چرب داشته باشند. این افراد باید از محصولات ضد جوش و مراقبت‌های ویژه برای پوست چرب استفاده کنند تا از ایجاد جوش و تحریک پوست جلوگیری کنند. در کل، پوست مستعد جوش دارای ویژگی‌های زیر است:

1- چرب یا مختلط: افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند، بیشتر مستعد به ایجاد جوش هستند؛ زیرا این نوع پوست دارای غده‌های چربی فعال‌تری است که می‌تواند منافذ پوستی را بسته کند.

2- حساس: افرادی که پوست حساس دارند، نسبت به عوامل خارجی و محصولات شیمیایی حساسیت بیشتری دارند که ممکن است منجر به ایجاد جوش شود.

3- دارای خوردگی: پوست با خوردگی یا آسیب‌های مکرر می‌تواند نشانه‌های ایجاد جوش را نشان دهد.

مراقبت مناسب از پوست، استفاده از محصولات مناسب مراقبت از پوست و مراجعه به پزشک متخصص پوست می‌تواند کمک‌کننده در کنترل و کاهش جوش‌های پوست باشد.

 

علل اصلی ایجاد جوش در پوست

جوش‌ها به دلایل مختلفی در پوست صورت ظاهر می‌شوند؛ از جمله:

  1. چربی زیاد پوست: افزایش فعالیت غده‌های چربی پوست می‌تواند باعث بسته شدن منافذ پوستی (منافذ چربی) و ایجاد جوش شود. وقتی پوست شما چرب باشد و چربی بیش از حد تولید کند، شاهد ظهور جوش‌های زیادی روی پوست خود خواهید بود.
  2. باکتری‌ها: باکتری‌های موجود در پوست می‌توانند باعث التهاب و تورم منطقه‌ای پوست شوند که به شکل جوش‌ها ظاهر می‌شود. بنابراین حفظ پاکیزگی پوست و شست‌وشوی مرتب آن،از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید حتما به آن توجه شود.
  3. عوامل خارجی: مصرف مواد آرایشی ناسالم، غیرضروری و ضد احتباس در پوست، تماس پوست با آلودگی هوا و مواد شوینده ناسالم، باعث ایجاد جوش‌ها می‌شوند؛ زیرا پوست شما را آلوده می‌کنند و در معرض آلودگی‌ها قرار می‌دهند که این واقعا برای پوست خطر دارد.
  4. تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی در دوره‌های مختلف زندگی مانند دوره بلوغ، دوره قاعدگی و حتی بارداری می‌توانند باعث افزایش فعالیت غده‌های چربی و ایجاد جوش در خانم‌ها شوند. حتما تجربه کرده‌اید که پس از گذراندن این دوران، جوش‌های جدیدی بر سطح پوستتان ظاهر شده‌اند و یا پوستتان نسبت به گذشته چرب‌تر شده است.
  5. وراثت: پوست اطرافیان خود را مشاهده کنید. بررسی تاریخچه خانوادگی افراد با مشکل پوستی مانند جوش می‌تواند نشان‌دهنده وراثتی بودن این وضعیت باشد. گاهی اوقات جوش‌ها در اثر وراثت روی پوست شما ظاهر می‌شوند.
مطالب مرتبط پیشنهادی:   مزایا و معایب استفاده از محصولات مراقبت از پوست گیاهی

درمان جوش‌ها بسته به نوع و شدت آن‌ها متفاوت است. برای درمان بهتر، حتما مشورت با پزشک متخصص پوست پیشنهاد می‌شود.

اولین مرحله از روتین پوستی روزانه دخترانه با شست و شوی پوست صورت آغاز شود. اگر پوست شما چرب باشد، ژل یا فوم پاک کننده صورت برای روتین پوستی روزانه دخترانه شما مناسب است. اگر نیاز به داشتن اطلاعات بیشتر در مورد روتین و مراقبت پوستی دخترانه دارید میتوانید به مقاله مورد نظر در وبسایت نیکرخ مراجعه نمایید.

روتین مراقبت از پوست جوش دار یا مستعد جوش

مراحل پایه‌ای روتین مراقبتی برای پوست جوش‌دار یا مستعد جوش

همانطور که گفتیم، پوست جوش‌دار بسیار حساس است؛ از این رو نباید به حال خود رها شود. قطعا هر نوع پوستی با توجه به ویژگی‌هایش، نیاز به روتین مراقبتی خاص خود دارد. اما روتین مراقبتی یک پوست مستعد جوش باید چگونه باشد؟

 

پاکسازی پوست با محصولات مناسب

برای پوست چرب و مستعد لکه‌های آکنه، پاکسازی پوست با محصولات مناسب بسیار حیاتی است. برای این منظور، از شست‌وشوی صورت با یک محصول مناسب برای پوست چرب استفاده کنید. این عمل، با پاک کردن چربی‌ها، آلودگی‌ها و ذرات آلوده از پوست، باعث پیشگیری از ظهور جوش و آکنه می‌شود.

 

مرطوب کردن پوست با محصولات مناسب

پوست چرب نیاز به مرطوب کردن مناسب دارد. استفاده از یک مرطوب‌کننده مناسب برای پوست چرب، باعث حفظ رطوبت و شادابی پوست می‌شود و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. همچنین، انتخاب محصولات غیر‌کومدوژنیک (Non-comedogenic) برای مرطوب کردن پوست چرب و مستعد آکنه بسیار حیاتی است.

آبرسانی به پوست یکی از مهمترین مراحل مراقبت از پوست در هر زمان و پس از انجام هرگونه اعمال زیبایی میباشد. برای خرید محصولات آبرسان پوست میتوانید به بخش مورد نظر در وبسایت نیکرخ مراجعه نمایید و بهترین آبرسان های موجود در بازار ایران را بررسی و خریداری نمایید. تمامی محصولات به همراه توضیحات کامل بارگزاری شده اند که میتوانید با مطالعه و بررسی هرکدام، آبرسان مورد نظرتان را با اطلاعات بیشتری خریداری نمایید.

 

محافظت از پوست در برابر آفتاب

استفاده از محافظت‌های مناسب در برابر آفتاب برای پوست جوش‌دار و آکنه‌زده بسیار اهمیت دارد. اشعه‌های مضر آفتاب می‌توانند باعث تحریک پوست و افزایش آکنه‌ها شوند. بنابراین، استفاده از یک کرم ضدآفتاب با فاکتور حفاظتی مناسب، بهترین روش برای محافظت از پوست در برابر آفتاب است.

برای خرید بهترین ضدآفتاب های موجود در بازار ایران میتوانید به صفحه محصولات ضد آفتاب نیکرخ مراجعه نمایید و بعد از بررسی و انتخاب ضدآفتاب مورد نظر با توجه به سن و مورد استفاده، به خرید بپردازید تا صاحب بهترین برند های ضد آفتاب با بهترین کیفیت ها در ایران شوید. لازم به ذکر است تمامی محصولات نیکرخ وارداتی از برند های معتبر و اروپایی بوده که میتوانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

 

محصولات موثر برای پوست مستعد به جوش

پوست مستعد به جوش نیاز به محصولات مناسب دارد تا از جوش‌های مزاحم و التهابی جلوگیری شود. در ادامه به بررسی محصولات موثر برای مراقبت از پوست مستعد به جوش می‌پردازیم:

 

کرم‌ها و ژل‌های ضد جوش

انتخاب محصولات مناسب حاوی عوامل ضد التهاب و ضد باکتری می‌تواند به کنترل جوش‌ها کمک کند. کرم‌ها و ژل‌های ضد جوش حاوی عناصر موثری مانند اسید سالیسیلیک و پروکسید بنزویل هستند که به تنظیم تولید چربی پوست کمک می‌کنند و باعث تسریع در تجزیه آکنه‌ها می‌شوند. این محصولات به خوبی باعث کاهش التهاب‌ها و جلوگیری از تشکیل جوش‌های جدید می‌شوند. پس حتما یک محصول ضد جوش را در روتین پوستی خود داشته باشید.

مطالب مرتبط پیشنهادی:   طرز تهیه ماسک خیار جهت فواید مختلف آن برای پوست

 

سرم‌های مرطوب‌کننده و تقویت‌کننده

استفاده از سرم‌های مرطوب‌کننده و تقویت‌کننده می‌تواند به بهبود وضعیت پوست مستعد به جوش کمک کند. این سرم‌ها حاوی عناصری نظیر ویتامین C و اسید هیالورونیک هستند که به تغذیه و ترمیم پوست کمک می‌کنند و باعث حفظ رطوبت و لطافت پوست می‌شوند. برای کاهش التهاب‌ها و جلوگیری از ایجاد جوش، استفاده از سرم‌های حاوی عوامل ضد التهابی مانند عصاره‌های گیاهی و چای سبز مفید است. برخی از سرم‌ها حاوی ترکیبات آروماتراپی مانند روغن‌های اسانسیال یا عصاره‌های گیاهی هستند که می‌توانند به روحیه‌ و پوستتان آرامش دهند و به کاهش استرس و التهاب‌ها نیز کمک کنند.

برای خرید انواع سرم های پوست میتوانید به بخش مورد نظر در وبسایت نیکرخ مراجعه نمایید و با مطالعه دقیق و بررسی مشخصات هر سرم، محصول مورد نظرتان را خریداری نمایید.

 

ماسک‌های تمیز‌کننده و ضد جوش

استفاده از ماسک‌های تمیز‌کننده و ضد جوش پوست می‌تواند باعث پاکسازی عمیق پوست و کنترل تولید چربی شود. این ماسک‌ها حاوی عناصر ضد باکتری مانند گل ارابیل و خاک رس هستند که با جلوگیری از پریدگی باکتری‌ها، موجب تسریع در ترمیم پوست می‌شوند. معمولا این ماسک‌ها از خاک رس، گلاب، گل سرخ، عسل و گیاهان دارویی تهیه می‌شوند که می‌توانند اثر بی‌نظیری بر پوست شما بگذارند و نیز از بروز جوش‌ها جلوگیری کنند.

ماسک های صورت انواع مختلفی دارند که میتوان چند مورد از آنهارا به این شکل نام برد: ماسک های ورقه ای، ماسک های گچی، ماسک های لایه بردار، ماسک های سوتینگ و… که تمامی این ماسک ها در دسته بندی انواع ماسک های صورت قرار گرفته اند و شما میتوانید با مراجعه به این بخش از انواع ماسک های صورت ما که همگی از بهترین و باکیفیت ترین محصولات ماسک صورت در بازار میباشد، دیدن نمایید.

 

استفاده از تونر

استفاده از تونر باعث تعادل pH پوست می‌شود و منافذ پوست را تمیز می‌کند که باعث جلوگیری از ایجاد جوش‌ها می‌شود. همچنین تونر می‌تواند کمک کند تا آلودگی‌ها، چربی‌ها و سایر ذرات آلوده از پوست پاک شده و منافذ پوستی کاملا تمیز شوند. برخی از تونر‌ها نیز دارای خواص ضد التهابی هستند که می‌توانند التهاب‌ها و تورم‌های پوستی را کاهش دهند و به پوست آرامش ببخشند. همچنین، برخی از تونر‌ها حاوی عوامل مرطوب‌کننده و تغذیه‌دهنده پوست هستند که به پوست شما نشاط و روشنایی فراوانی هدیه می‌دهند.

مجموعه نیکرخ با هدف بهبود کیفیت و درمان پوست ها، همواره در حال ارائه بهترین محصولات مراقبت پوستی مباشد. لازم به ذکر است برای خرید محصولات میسلار واتر و تونر میتوانید به بخش مورد نظر مراجعه نموده تا با بررسی و مقایسه محصولات به خرید از میان بهترین تونر ها و میسلار واترها بپردازید.

روتین مراقبت از پوست جوش دار یا مستعد جوش

تغذیه مناسب برای داشتن پوست سالم

تغذیه مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی بر پوست مستعد به جوش داشته باشد. برخی مواد غذایی نقش مهمی در کنترل ترشح چربی پوست دارند که می‌تواند جلوی ایجاد جوش را بگیرند؛ مانند مصرف مقادیر مناسب اسیدهای چرب امگا-۳ که در ماهی و آجیل‌ها یافت می‌شود. همچنین باید از مصرف مواد غذایی پرچرب و پرشکر پرهیز کرد تا از افزایش التهاب‌ها و تحریک تولید چربی‌های پوستی جلوگیری شود.

 

مواد غذایی مفید برای پوست سالم

برای داشتن پوست سالم و زیبا، مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی حائز اهمیت است. برخی از مواد غذایی مفید به تقویت ساختار پوست کمک کرده و یا از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند که باید حتما مصرف شوند و در رژیم غذایی شما قرار گیرند. برخی از مواردی که باید در تغذیه‌تان در نظر بگیرید عبارت‌اند از:

  1. مصرف آب کافی: آب برای حفظ رطوبت پوست بسیار مهم است؛ بنابراین حداقل 2 لیتر آب در روز مصرف کنید.
  2. مصرف مواد آنتی‌اکسیدان: میوه‌ها و سبزیجاتی مثل توت فرنگی، نارنگی، انگور، کلم، بروکلی و اسفناج که غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، می‌توانند به پوست شما کمک کنند.
  3. مصرف چربی‌های سالم: مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا3 مانند ماهی، آووکادو، مغزها و روغن‌های اصلی مانند روغن زیتون می‌توانند به سلامت پوست کمک کنند.
  4. اقدام به محدود کردن مصرف شکر: شکر و مواد شیرین‌کننده قندی ممکن است باعث افزایش التهاب پوست و ایجاد جوش‌ها شوند. بنابراین تا حد ممکن از مصرف آن‌ها خودداری کردن و به سمت آن‌ها نروید.
  5. مصرف فیبر: مصرف مواد غذایی حاوی فیبر مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل به پاکسازی بدن و کاهش نفوذ مواد زائد می‌تواند کمک کند. غذاهای فیبری همچنین دارای حجم زیادی از آب در خود هستند و از این رو می‌توانند میزان آب موردنیاز بدن شما را تامین کنند.
  6. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C و E: پرتقال و سبزیجات حاوی ویتامین C بوده و به تقویت ساختار پوست کمک می‌کند. آووکادو و بادام نیز حاوی ویتامین E است و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند،
مطالب مرتبط پیشنهادی:   10 راهکار کلیدی در مراقبت پوست بعد از 30 سالگی

از طرفی، برخی مواد غذایی ممکن است برای هر فرد بر اساس وضعیت سلامتی و نیازهای شخصی متفاوت باشد. بنابراین مشورت با یک تغذیه‌شناس یا پزشک متخصص اهمیت دارد تا تغذیه و برنامه غذایی مناسبی بر اساس نیازهای شما تهیه شود.

 

نتیجه‌گیری

با توجه به شناخت پوست مستعد به جوش و نیاز آن به مراقبت‌های خاص، می‌توان گفت که استفاده از محصولات مناسب و رعایت مراحل پایه‌ای روتین مراقبتی، از جمله پاکسازی، محافظت در برابر آفتاب و استفاده از کرم‌ها و ژل‌های ضد جوش، می‌تواند به بهبود و بهبود وضعیت پوست کمک کند. همچنین، تغذیه مناسب با مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C و E، مصرف آب و مایعات کافی، نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارد. بنابراین، با رعایت این موارد و توصیه‌های ارائه شده، می‌توان امیدوار ‌بود که مشکلات مربوط به پوست مستعد به جوش کاهش یابد و پوست شما بهتر و سالم‌تر شود.

فروشگاه اینترنتی نیکرخ، مجموعه کاملی از بهترین برندهای لوازم مراقبت پوست و بهداشتی در سراسر جهان را فراهم آورده تا نیاز یکایک شما را برای خرید اینترنتی محصولات مراقبتی پوست و بهداشتی برآورده کند. این مجموعه، شامل انواع محصولات مراقبتی برای جوانسازی پوست، بدن، ناخن و به‌طورکل، مجموعه‌ای مجهز از ابزارهای بهداشتی است. علاوه بر آن، لیستی کاملی از ملزومات در زمینه مراقبت از پوست، محصولات مو و همین‌طور اکسسوری و زیورآلات را نیز برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید خریدهای خود را در زمینه آرایشی و بهداشتی با مناسب‌ترین قیمت و همین‌طور با استفاده از آفرهای ویژه در نیکرخ انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مراقبت از پوست دست

9 راهکار فوق العاده ساده جهت مراقبت از پوست دست

پوست دست، یکی از اعضای بدن است که همواره در معرض آسیب های مختلفی از جمله آسیب های ناشی از
فروشگاه نیکرخ
17 اسفند 1402
مراقبت پوست در فصل تابستان

10 نکته معجزه آسا مراقبت پوست در تابستان و فصل گرم

بسیاری از افراد به دنبال راه های مراقبت پوست در تابستان برای خود هستند. به همین علت در
فروشگاه نیکرخ
22 مرداد 1402
خواص ماسک شیر و عسل

6 خاصیت معجزه آسا از خواص ماسک شیر و عسل برای پوست

در قرن‌های گذشته، مراقبت از خود و داشتن پوستی سالم و زیبا، تنها به طبقه اشراف اختصاص
فروشگاه نیکرخ
24 مهر 1402
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader